روند تجارت الكترونيكي و طراحي سايت فروشگاهي
آينده فروشگاه اينترنتي در عصر كرونا – سالها پيش، قبل از بروز همه گيري COVID-19، برخي از مشاغل وقت خود را براي راه اندازي سايت فروشگاه اينترنتي صرف كردند. اما خرده فروشان براي جابجايي فروشگاه به آنلاين چندان رغبتي نداشتن زيرا كه مشتريان آنها به خريد در فروشگاه عادت كرده بودند.
در سال 2020 ، ويروس كرونا اين تفكر را كه فروشگاه فيزيكي بهتر است را ويران كرد و اهميت نياز به تجارت الكترونيكي و فروشگاه هاي اينترنتي را تسريع كرد. اكنون اين استراتژي فروش براي تمامي مشاغل و كسب و كارها يك امر ضروري و آنها اين فرصت را دارند تا با زيرساخت هاي مناسب، به صورت آنلاين حركت كنند.
در اينجا چندين كليد براي دنبال كردن روند تجارت الكترونيكي و طراحي سايت فروشگاهي را در چشم انداز امروز وجود دارد كه گروه نرم افزاري فركام در مقاله ذيل به اين ميپردازد .

آينده فروشگاه اينترنتي در عصر كرونا
از ديجيتالي شدن و فروشگاه اينترنتي استقبال كنيد
آينده تجارت الكترونيك چيست؟ خريد آنلاين در ايران در ماه اسفند 98 به دليل همه گيري 30 درصد افزايش داشت. حركت به سمت خريد آنلاين قسمت مهمي از تأثير ويروس كرونا در اقتصاد است و آينده تجارت الكترونيكي شلوغ به نظر مي رسد. اطمينان حاصل كنيد كه شما و مشاغل خود آمادگي مقابله با افزايش سفارشات آنلاين را داريد.
به عنوان مثال، مديريت موجودي كالا مي تواند يك معضل بزرگ براي مشاغل تجاري باشد كه رويكردي تعهدآميز براي حركت آنلاين دارند. بدون مشاهده دقيق و همه جانبه موجودي كالا، فروشندگان ممكن است كالاهايي را براي فروش بصورت آنلاين عرضه كنند كه با خريد اولين كالاهاي داخل فروشگاه از دسترس خارج شوند. اين نوع خطاها ممكن است براي مشتريان استرس پذير قابل بخشش نباشد.
ايجاد كاتالوگ كالاي ديجيتال و حفظ آن با يكپارچگي در زمان واقعي درمورد قيمت و در دسترس بودن كليد تحقق افزايش فروش آنلاين، بدون به خطر انداختن تجارب ضعيف مشتري نسبت به عدم صحت موجودي كالا است.
پيچيدگي را در فروشگاه اينترنتي به حداقل برسانيد
اطمينان از اينكه كاتالوگ شما به بهترين شكل ارائه شده و قابل خريد است نيز براي راه اندازي يك فروشگاه آنلاين موفق ضروري است. مصرف كنندگان انتظار دارند تصاوير با كيفيت بالا و برآورد دقيق هزينه و زمان براي محصولات موجود براي تحويل يا تحويل در دسترس باشد ، اما مشاغل گاهي اوقات در تلاشند تا محصولات خود را براي اولين بار به صورت آنلاين به صورت مثر در بازارهاي فروش اينترنتي تجارت كنند.
با آجر و ملات پل هاي جديد بسازيد
برخي از تغيير رفتارهاي مصرف كننده ناشي از همه گيري احتمالاً براي سالهاي آينده ادامه خواهد داشت. اين تغييرات در حال حاضر خرده فروشان را مجبور مي كند تا روش هاي خلاقانه جذب مشتري در فروشگاه و ايجاد ارتباطات جديد بين محيط هاي آنلاين و آجر و ملات را ايجاد كنند.
مشاغل بايد هر دو مشتري را در جاهايي كه راحت خريد مي كنند – از جمله كانالهاي آنلاين و رسانه هاي اجتماعي – ملاقات كنند و انواع پرداختي را كه مي خواهند استفاده كنند بپذيرند، كه به طور فزاينده اي شامل گزينه هاي بدون تماس و مبتني بر تلفن هاي هوشمند مانند كدهايQR ، Apple Pay و Google Pay مي شود.
تحقيقات نشان مي دهد كه 1.31 ميليارد نفر تا سال 2023 از برنامه هاي پرداخت تلفن همراه استفاده خواهند كرد و در طي همه گير شدن بيماري، پرداخت كيف پول موبايل به 50 درصد افزايش يافت، روندي كه بعيد است معكوس شود. از آنجا كه مشاغل از رويكردهاي بدون كانال و بدون تماس استفاده مي كنند و روند فروش آنلاين را دنبال مي كنند، مي توانند از ابزار فروش اينترنتي، ايميل و ساير ابزارهاي ارتباطي براي آگاهي دادن به مشتريان در مورد تغييراتي كه براي ايمني ايجاد مي شود و محصولات و خدمات جديد در دسترس هستند استفاده كنند.
تكامل آن محصولات و خدمات براي يك چشم انداز متاثر از بيماري همه گير ممكن است به معناي يافتن راه هاي جديد براي فروش موجودي تجارت و تخصص آن باشد. مواردي نظير آموزش، درس، رويداد و فروش محدود مي تواند به صورت آنلاين، از طريق اجتماعي يا در فروشگاه (در صورت اجازه ايمني) ارائه شود. اين امر ضمن ايجاد تعميق در روابط مشتري، به ايجاد جريان هاي درآمدي جديد براي مشاغل كمك مي كند.
فروشگاه اينترنتي استراتژيك را راه اندازي كنيد
ملاقات با مشتريان در جايي كه هستند و ايجاد روابط جديد يا جديد با مشتريان، به طور فزاينده اي به معناي پذيرفتن فروش اجتماعي است كه يكي از مهمترين روند تجارت الكترونيكي و فروش آنلاين است كه بايد در نظر گرفته شود. اكنون كه خرده فروشان نمي توانند به همان اندازه از نظر فيزيكي با خريدارانشان نزديك شوند، رسانه هاي اجتماعي هم براي ارتباط با آنها و هم براي جابجايي كالاها ضروري است.
اما دقيقاً مانند يك فروشگاه اينترنتي سنتي، استراتژي فروش اينستاگرام يا فيس بوك را نمي توان به تنهايي و در يك سيلو اجرا كرد. كارآمدترين مشاغل رويكردي متمركز در فروش اجتماعي دارند – غالباً مجموعه خاصي از اقلام را به صورت هدفمند و با مدت زمان محدود مي فروشند – كه با ساير عمليات فروش آنلاين و فروشگاه اينترنتي آنها يكپارچه است.
براي مثال، اينستاگرام چندين راه براي فروش اجتماعي متمركز ارائه مي دهد. اين موارد شامل برچسب گذاري محصول (براي خوراكهاي قابل خريداري اينستاگرام، استوري ها يا “ميني سايت ها” با پيوندهاي بيولوژيكي)، پرداخت از طريق پيام مستقيم (جايي كه خرده فروشان مي توانند از طريق پيوند صندوق پرداخت را بپذيرند) و ويژگي هاي “شمارش معكوس” براي ايجاد هيجان در حدود قطره محصول يا تبليغات با ارزش بالا.
مزاياي فروشگاه اينترنتي را چند برابر كنيد
بازاريابي و فروش در اينستاگرام و ساير كانال هاي اجتماعي مي تواند به سرعت گران شود، به همين دليل است كه مشاغل بايد به طور كلي درباره طراحي سايت فروشگاهي فكر كنند. به عنوان مثال نوعي محتواي بصري با كيفيت بالا كه كالاها را در اينستاگرام جابجا مي كند، براي ايجاد زمان و تلاش قابل توجهي نياز دارد. اگر مشاغل در فكر مفيدترين توليد محتواي خود نباشند، بدون ديدن بازدهي درآمدشان، منابع زيادي را به فروش اجتماعي تخليه مي كنند.
يك رويكرد متفكرانه تركيبي از محتواي كوتاه مدت، مبتني بر زمان و تفكر هميشه سبز براي استفاده مجدد از منابع در صورت امكان با استفاده از آنها در كانال هاي آنلاين و رسانه هاي اجتماعي براي ايجاد ثبات در نام تجاري ديجيتال و استراتژي هاي تعامل مشتري است.
اين نوع سازگاري به مشتريان كمك مي كند تا از طريق كانال هاي جديد به خريد عادت كنند، همانطور كه به كسب و كارها كمك مي كند تا مزاياي طراحي سايت فروشگاهي را چند برابر كنند. اين مزايا امروز و در آينده قابل توجه است. با داشتن زير ساخت هاي ديجيتالي و كاتالوگ محصول، كسب و كارها با نرم افزار هاي فروش آنلاين و فروش اينترنتي يك بخش اصلي از مدل كسب و كار خود، به كارآيي هاي جديدي پي مي برند.